torsdag 1 november 2012

Mazariner

Idag bakade jag något som jag aldrig gjort förut, jag gjorde mazariner!
Jag vet inte hur många av er som har gjort det tidigare, men jädrar vad det var klurigt! Att göra mördegen och fyllningen var inga problem men att få dit florsockret.... Det var ett rent mysterium för mig.
Det var iaf kul att prova på att göra, och man måste prova på lite nya saker då och då.. Annars blir det inget roligt!! :)
 
Receptet hittade jag här, dock följde jag inte receptet helt då jag tog marsipan istället för mandelmassa. Ja jag vet att det inte är samma sak men jag hade ingen marsipan hemma och jag orkade inte handla.. De blev bra ända!

Jag dekorerade dem med en mustasch, det är ju nu november månad och precis så som att oktober är bröstcancer månaden så är november månaden då man ska tänka lite extra på dem som har prostatacancer, och om möjligt skänka en liten slant..

Hoppas att alla har haft en bra dag!

Inga kommentarer: